Get Adobe Flash player

2018. július 26-a reggelén nagy izgalommal gyülekeztünk a Görögkatolikus Templom előtt, és indultunk különjáratú busszal Regécre a Hittan táborba. 16 gyermek, 1 táborvezető, 1 hitéleti vezető és több önkéntes vett részt a tábor folyamán a szervezésben, vezetésben, közösségfejlesztésben. Első állomáshelyünk a Vizsolyi Biblianyomtató Műhely és Élménymúzeum volt. Itt interaktív nyomtatás programon vehettünk részt. Ebben a Vizsolyban működő műhelyben az előadás szereplői maguk a gyerekek voltak. Megelevenedett előttünk maga Rákóczi Zsigmond erdélyi fejedelem is, akinek ez az egykori kúriája volt. Szerepelt a történetben Mantskovit Bálint, aki a 16. század legjelentősebb nyomdásza volt. Maga Károli Gáspár is megelevenedett a történetben, aki teljes egészében magyar nyelvre fordította a Szentírást, a Vizsolyi Bibliát kinyomtatta. Daruka Mihály múzeumvezető a vitézek mindennapjait és szolgálatukat mutatta be nekünk. A kúrián ebédelt a csoport, a Hagyományőrző étteremben. Hitéleti vezető bemutatta a településen lévő kápolnát. Majd továbbutaztunk Regécre és elfoglaltuk a szálláshelyeinket. A délután folyamán csapatversenyeket játszottunk és kézműves foglakozásokat tartottunk. A csapatok elmondták, hogy melyek azok a dolgok (tárgyak, ételek, italok stb.), amit otthon is el lehet készíteni és nem kell megvásárolni. A vacsora után játszótereztünk, kártyáztunk és hálát adtunk a jól sikerült napunkért. A tábor második napján a reggeli ima és étkezés után felkerekedtünk a Regéci Várba. A várban megtekintettük a kiállítást, a helyszíni régészeti feltárást és a csodálatos zempléni panorámát. Többen felfedezték a szálláshelyünk épületét is a magasból. A várban tanultakat szellemi totó formájában próbáltuk tudatosítani a gyerekekkel. Ebéd után a csapatversenyeket folytattuk és bibliai kérdésekre gyűjtöttek a csapatok válaszokat. Palacsinta party után szabadfoglalkozások közül választhattak a gyerekek (társasozás, kézműveskedés, csoportjátékok stb.) Harmadik napon a Kemencés kőhöz túrázott a csoport. A kövek legendáját ismertette a táborvezető. Ebéd után 24 feladatot, szellemi kérdést és csoportfeladatot teljesítettek a csapatok. Az esti foglalkozások alkalmával, a nagyobb csoporttal a pályaválasztásról, a hivatások, foglalkozások előnyeiről és hátrányairól beszélgettünk. A gyerekek tudatosak és pontos képük van arról, hogy 20 év múlva mit fognak csinálni, milyen pályát válasszanak. Az esti órákban táborozók csipeszvadászaton vehettek rész a gyermekek és rókafogócskát játszhattak a réten. Az éjszakai túra 6 km-es távja alatt kellőképpen elfáradtunk. Vasárnap délelőtt a Boldogkőváraljai Görögkatolikus Templomban vettünk részt Szentmisén. A helyi parókus atya mesélt a csoportnak a templomról és településről is. A Boldogkő Várának megtekintése és rövid túra után ebédelni álltunk meg Vizsolyban. Rövid pihenőt, fagylaltozást közbeiktatva értünk haza a délutáni órában. A Hittan táborban minden napon érdekes közösségi programok, kerültek megrendezésre, a gyerekek jól érezték magukat, szívesen vettek részt a közös imákon, hitéleti foglalkozásokon, kirándulásokon, csapat és csoportversenyeken is. A szakmai tervben foglaltak megvalósultak és a gyermekek szívesen tartanak velünk, más alkalommal is.

További képek ide kattintva elérhetőek.

Keresés

Elérhetőség

3711 Szirmabesenyő,
Iskola utca 26.

Parókus:  Polyák Imre
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefonszám:  (46) 421-691

Sticky Banners

Az oldalon lévők

Oldalainkat 26 vendég és 0 tag böngészi

"Noé bárkájának építése Szirmabesenyőn" nyertes projekt.

Kedvezményezett neve: Szirmabesenyői Görög Katolikus Egyházközség
Pályázat címe: "Noé bárkájának építése Szirmabesenyőn"
Azonosítószám: EFOP-1.3.7.-2017-00029
2018.02.01-2021.01.31.

"Hittel a szirmabesenyői családokért" nyertes projekt.
Kedvezményezett neve: Szirmabesenyői Görög Katolikus Egyházközség
Pályázat címe: Hittel a szirmabesenyői családokért