A Film csoportot a szirmabesenyői általános iskolás felső tagozatosainak hirdettük meg. Az első foglalkozásokon 14 fő vett részt. A csoportműködés bemutatása után a közös szabályrendszert, kereteket beszéltük meg. Az első rövidfilm megtekintése után a történetet elevenítette fel 4 önként jelentkező. Jól elkülöníthető négy részt közösen dolgoztuk fel a kiscsoportos megbeszélések után. A film a közösségi együttműködésről, a befogadásról, elfogadásról, empátiáról, toleranciáról is szólt. Példát mutatnak a közös célról és a csak összefogással teljesíthető feladatokról. A film példát mutat a helyes viselkedésről, a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű emberrel (filmben állattal) kapcsolatosan.
A filmhez kapcsolódó helyzetgyakorlatokon keresztül növeltük az átérző képességet és empátiát a szereplőkkel kapcsolatosan. Az együttműködés gyakorlati növelésére játékos feladatokat teljesítettek a gyerekek. A közösség iránti felelősség vállalást, emberi kapcsolatok érték alapú fontosságát, önzetlenséget és nemcsak az egyéni, hanem a közösségi célok fontosságát is megfogalmazták a gyerekek a látottakkal kapcsolatosan. A második rövidfilmben szereplő „deviáns embert” a gyerekek kitűnően jellemezték kívül-belül. A csoportban megjelentek értékes belső tulajdonságok. A filmnek erős szemléletformáló hatása van a deviáns és normális viselkedés, magatartás tekintetében is. A barátság és a „jóra fordító erő” hatással volt a gyerekekre. A gyerekek jól reflektáltak a történtekre, az érzelmekre. A „Jónak lenni jó” idézet is eszébe jutott a gyerekeknek a filmről. A csoportok zárásaként ötleteltünk, hogy a szél-emberen kívül mi és ki és hogyan befolyásolható a jó irányába. A gyerekek szépen felvázolták a motivációkat, amelyekkel ez elérhető akár.
A második film csoportot a szirmabesenyői általános iskolás felső tagozatosainak hirdettük meg. A foglalkozásokon 21 fő vett részt. A csoportműködés bemutatása után a közös szabályrendszert, kereteket beszéltük meg. Az első rövidfilm megtekintése után ebben a csoportban is a történetet elevenítették fel az önként jelentkezők. Jól elkülöníthető négy részt közösen dolgoztuk fel a kiscsoportos megbeszélések után. A második filmcsoportban is ugyanazt a filmet vetítettük le, mint az elsőben, ami közösségi együttműködésről, a befogadásról, elfogadásról, empátiáról, toleranciáról is szólt. Példát mutatnak a közös célról és a csak összefogással teljesíthető feladatokról. A film példát mutat a helyes viselkedésről, a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű emberrel (filmben állattal) kapcsolatosan. Érdekes volt megfigyelni az előző csoporthoz képest a más álláspontokat és véleményeket. A filmhez kapcsolódó helyzetgyakorlatokon keresztül növeltük az átérző képességet és empátiát a szereplőkkel kapcsolatosan. Az együttműködés gyakorlati növelésére játékos feladatokat teljesítettek a gyerekek. A második rövidfilmben szereplő „deviáns embert” a gyerekek ebben a csoportban elég jól jellemezték kívül-belül. Itt nem olyan jól jelentek meg a belső tulajdonságok. A filmnek erős szemléletformáló hatása van a deviáns és normális viselkedés, magatartás tekintetében is. A barátság és a „jóra fordító erő” hatással volt a gyerekekre. A gyerekek azonban itt is jól reflektáltak a történtekre, az érzelmekre. A csoportok zárásaként ötleteltünk, hogy a szél-emberen kívül mi és ki és hogyan befolyásolható a jó irányába. A gyerekek szépen felvázolták a motivációkat, amelyekkel ez elérhető akár.
A harmadik film csoportra a szirmabesenyői általános iskolások hatodikos tanulói jelentkeztek. A foglalkozásokon 22 fő vett részt. A csoportműködés bemutatása után a közös szabályrendszert, kereteket beszéltük meg ebben a csoportban is. Az első rövidfilm megtekintése után a történetet elevenítette fel a jelentkezők. Jól elkülöníthető négy részt közösen dolgoztuk fel a kiscsoportos megbeszélések után. A film tartalmát és mondanivalóját ez a csoport jobban át tudta élni és meghatározni. El tudtak vonatkoztatni a történettől. A filmhez kapcsolódó helyzetgyakorlatokon keresztül növeltük az átérző képességet és empátiát a szereplőkkel kapcsolatosan. Az együttműködés gyakorlati növelésére játékos feladatokat teljesítettek a gyerekek. A közösség iránti felelősség vállalást, emberi kapcsolatok érték alapú fontosságát, önzetlenséget és nemcsak az egyéni, hanem a közösségi célok fontosságát is megfogalmazták a gyerekek a látottakkal kapcsolatosan. A második rövidfilmben szereplő „deviáns embert” a gyerekek kitűnően jellemezték kívül-belül. Ebben a csoportban megjelentek olyan belső tulajdonságok, amelyek az előzőben nem. A drámajáték eszközeit is használtuk a feldolgozás során.
Beszámolót készítette:Fedorné Karmanóczki Zita