Get Adobe Flash player

Film csoport 10

Az EFOP projektünk keretén belül került sor a Film csoport foglalkozására, ahol közösen néztünk meg egy filmet és azt elemeztük, átbeszéltük a gyerekekkel. Ezen a foglalkozáson Max Lucado: Értékes vagy - kisfilmjét néztük meg Kauczky Armand narrációjával, ami nagyon kifejező volt.

A film előtt ismertettem a megfigyelési szempontokat. Előkészítettem a feldolgozását a filmnek.

A film közel állt ehhez a korosztályhoz és figyelmesen nézték végig. A történetét elmondták a gyermekek a saját szavaikkal.

Majd a feldolgozásra 3 fős csoportokban került sor.

  • Kik voltak a szereplők?
  • Milyennek láttátok a szereplőket? (A foltmanókat, Élit, Pancsinnelót és Lúciát.)
  • Mi volt a foltmanókban közös?
  • Miben különböztek?
  • Mit csináltak naphosszat a manók?
  • Miért adtak csillagot és miért szürke pontot?
  • Miért volt Pancsinellón ok nélkül sok szürke pont?
  • Kikkel találkozott a főszereplő és milyen hatással voltak rá?
  • Hogyan lehet és miért peregtek le Lúciáról a jelek?
  • Milyen volt Éli? Ki ő?
  • Miért a film címe az értékes vagy?

Majd az értékekről beszélgettünk.

Egy faragott dobozt tettem ki, amiben egy olyan tárgy volt, ami nekem és másoknak is megmutatja, hogy értékesek vagyunk. Egy kis papírra felírhatták, hogy mi lehet az szerintük.

Nem találták, ki, ekkor megcsörgettem. Sok ötlet született, de még így sem találták ki. Egy kis tükör volt benne, amibe, ha belenéztek, akkor azt mondtam: „Értékes vagy!” Mindenki bele akart nézni.

A következő játék az volt, ha nekik lenne egy ilyen dobozuk, mit tennének bele. Legtöbben a családi fotót mondták, vagy üzenetet, pénzt, aranyat, gyémántot és rózsafűzért.

Majd lezárójátékként ördög-angyal játékot játszottunk különböző szituációk és értékek mentén. Minden gyerek szerepelni akart ebben is és sor is került mindannyiukra, különböző szituációkban.

Záró beszélgetésként elmondhatták, hogy mit visznek ma magukkal gondolatban ebből a film csoportos foglalkozásból.

Film csoport 11

A Film csoport második csoportfoglalkozása előtt nagy izgalommal vártam a gyerekeket, hogy máskép fogják-e értelmezni a filmet, mint az első csoport.

Röviden összefoglalták a történetet:

„Az apró, fából készült emberkék, a foltmanók nap mint nap ugyanazt teszik: arany csillagokat vagy szürke pontokat ragasztgatnak egymásra. Max Lucado szívet melengető meséjében Éli, a fafaragómester segítségével Pancsinelló felismeri, hogy milyen értékes - függetlenül attól, hogy a többi foltmanó mit gondol róla….”

A film megtekintése után a megbeszélésére került sor. Ők már több szinonimával és érzéseik kifejezésével tudták elemezni a látottakat, hallottakat.

A doboz itt is titkot rejtett.

Ez a csoport is leírta, hogy számukra mi a kincs.

A gyerekek kérdésként tették fel, a filmmel kapcsolatosan.

Az ördög-angyal játék ebben a csoportban is nagy sikert aratott.

Következő játékunk a „Mi/ki lennél, ha….. lennél?” volt. Gondolatban lehettünk: növény, állat, tárgy, egy másik ember, sztár és bibliai szereplő is. A játék során indoklást is kértem, hogy miért az szeretne lenni, amit mondott.

Lezárásként a mai 3 óra legjobb pillanatait emelhették ki a gyerekek. Valaki a filmet, valaki a szereplést, játékokat szerette nagyon a filmfeldolgozó csoportban.

Film csoport 12

A harmadik filmcsoporton 17 fő vett részt, akik korosztályban idősebbek voltak, mint az előző csoportokban.

Ez a csoport is rendkívül fogékony volt. Jól értelmezték a filmet és meg is tudták fogalmazni az érzéseiket a film szereplőivel és a történésekkel kapcsolatosan. Azonosítani tudták Élit a mestert, akit nem véletlenül hívtak így a mesében, hiszen Jézus a kereszten is így szólította: "Éloi, Éloi, lámmá szábáktáni?, vagyis Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engem?"

Kérdéseink a korcsoporthoz igazodók voltak:

  • Milyen érzések voltak bennetek a film közben és a film végén?
  • Mit tanultunk/tanulhattunk a meséből?
  • Történt-e bennünk változás a mese hatására?
  • Szeretnél-e valamit megtenni vagy másként tenni ezután?

Kicsit beszélgettünk az érzésekről is. Milyenek, ha adod vagy kapod őket?

A gyerekek nagyon pontosan megfogalmazták, hogy a véleményünket vállalni nyíltan szemtől-szembe bizony nagyon nehéz, pedig nap mint nap, sőt minden  egyes pillanatban, minden pillantásunkkal véleményt alkotunk a velünk szembejövő személyről az utcán, az iskolában, a munkahelyen és a családban.

Ebben a csoportban is a kincsesdoboz, a Mi lenne ha és az Ördög-angyal játékok is nagy sikert arattak.

További képek ide kattintva elérhetőek.

 

 

Facebook

Keresés

Elérhetőség

Levélcím:
3711 Szirmabesenyő, Iskola utca 26.

Parókus:  dr Szarka János 

Telefonszám:  (46) 421-691

Tanácsadási alkalmak

Tanácsadási alkalmak:

 A tanácsadások igénybe vehetők a fenti projekt felnőtt fiataloknak- és a családcsoportnak tartott foglalkozásai kapcsán (2012 szeptemberétől – 2013 májusáig minden hónap 3. és 4. péntekjein 16,30-20,30 óráig).

 Szívességcsere központ

Szirmabesenyői Görög Katolikus Egyházközség a Szirmabesenyői Páli Szent Vince Szeretetszolgálattal együttműködve szívességcsere központot működtet a Szeretetszolgálat Szirmabesenyő Kossuth u. 3. sz. alatt lévő épületében. A szolgáltatás igénybe vehető a projekt időtartama alatt; hetente keddi napokon 14 – 16 óra között.

Bővebben...

Az oldalon lévők

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi






"Noé bárkájának építése Szirmabesenyőn" nyertes projekt.

Kedvezményezett neve: Szirmabesenyői Görög Katolikus Egyházközség
Pályázat címe: "Noé bárkájának építése Szirmabesenyőn"
Azonosítószám: EFOP-1.3.7.-2017-00029
2018.02.01-2021.01.31.



"Hittel a szirmabesenyői családokért" nyertes projekt.
Kedvezményezett neve: Szirmabesenyői Görög Katolikus Egyházközség
Pályázat címe: Hittel a szirmabesenyői családokért
Azonosítószám: TÁMOP-5.5.1.B-11/2-2011-0192