A második csoportfoglalkozásra a hetedik osztályból 13 gyermek jött el. Célunk ezzel a csoporttal is a társadalmi érzékenyítés és a szemléletformálás volt. A gyermekek motiváltak, nyitottak és kíváncsiak voltak ebben a csoportban is. A projekt és a mi bemutatkozásunk után a csoportszabályokat állítottuk fel. Könnyen ment.
Az első gyakorlatot „a kívülállót” több variációban is eljátszották. Kört alakítva és kommunikációs kívülállóként is.
Ez a csoport fizikai zárt kört ülve alkotott. A játékba beavatkozva nem várt feladatokat adtam, ami rugalmasságot, változtatni kényszerülést is eredményezett. A gyerekek jól lereagálták, kreatívak voltak.
A nagycsoportos megbeszélésen széles skáláját mutatták az érzelmeiknek. Minden szituációt és beavatkozást meg is akartak beszélni. Ebben a csoportban a kommunikációs kívülálló gyakorlatot is be tudtuk hozni.
Az előadás (ami a siket-süket elkülönítéséről szólt) meghallgatása után ezzel a csoporttal is szituációs gyakorlatokat játszottunk párban.
A siketek perspektívájába helyezve magukat tetszett nekik a gyakorlat és megbeszélés is lélekemelő volt.
A filmet már többen ismerték a csoportból, mégis a közös nézése más perspektívát adott. A film mondanivalója, története és keltett érzései hosszas átbeszélést igényeltek a csoportban.
A csoport záró körében arra voltunk kíváncsiak, ki mit visz haza a „lelki puttonyában” most ma innen erről a foglalkozásról? Sok pozitív visszajelzést kaptunk ettől a csoporttól. Legjobban a Kívülálló játék mozgatta meg az érzelmeiket, de a filmet is megértették és átérezték.
